Veggiewereld | FRUIT = VITAMINE C
Probeer onze vegetarische recepten van over de hele wereld! Vegetarisme bestaat al sinds de tijd van de oude Grieken. Ondertussen heeft het zich wereldwijd verspreid. Vind hier vegetarische recepten afkomstig van onze hele planeet.
Probeer onze vegetarische recepten van over de hele wereld! Vegetarisme bestaat al sinds de tijd van de oude Grieken. Ondertussen heeft het zich wereldwijd verspreid. Vind hier vegetarische recepten afkomstig van onze hele planeet.
16011
page,page-id-16011,page-template-default,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-6.9,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4.4,vc_responsive
 

FRUIT = VITAMINE C

Top 10 fruitsoorten met de meeste vitamine C

Vitamine C is essentieel voor elke leeftijd. Het namelijk dé anti-agingvitamine bij uitstek. Vitamine C is noodzakelijk voor de reparatie van de zongebruinde huid.

Met de zomer in zicht is je dagelijkse opname vitamine C dus extra belangrijk. Je moet vitamine C zelf aan je dieet toevoegen want bizar genoeg is de mens één van de weinige zoogdieren is die geen vitamine C aanmaakt. Uiteraard kan je gewoon wat extra capsules innemen maar waarom zou je? Fruit is lekker,  zit bomvol vitamine C, telt weinig calorieën en levert extra voedingsvezels. Hieronder vind je alvast de top 10 fruitsoorten die je het meeste vitamine C opleveren.

  1. Acerola Kers (Barbadoskers) = 1745 mg/100 g
  2. Rozenbottel = 1250 mg/100 g
  3. Geconcentreerd, vers sinaas-of citroensap = 230 mg/100 g
  4. Cassis = 160 mg/100 g
  5. Geconcentreerd vers pompelmoessap = 140 mg/100 g
  6. Kiwi = 100 mg/100 g
  7. Papaye = 80 mg/100 g
  8. Aardbei of sinaasappel of citroen = 55 mg/100 g
  9. Mango = 40 mg/100 g
  10. Pompelmoes = 35 mg/100 g